Jak postępować w przypadku awarii
Jak postępować gdy nagle zabraknie energii elektrycznej? Co zrobić? Gdzie zadzwonić? O czym w takiej sytuacji pamiętać?
Zanim wezwiesz pogotowie energetyczne, powinieneś wykonać niezbędne czynności:
● sprawdź bezpieczniki w instalacji w mieszkaniu,
● sprawdź bezpieczniki w tablicy licznikowo-bezpiecznikowej (złączu),
● zapytaj sąsiadów, czy oni także nie mają energii elektrycznej,
Jeśli sprawdziłeś bezpieczniki (są sprawne), Twoi sąsiedzi również nie mają energii
Dzwoń do Pogotowia Energetycznego – telefon 991
Ponadto dzwoń zawsze gdy:
● zauważysz uszkodzenie linii energetycznej,
● zauważysz otwarte drzwi lub uszkodzone zamknięcie do urządzeń energetycznych,
● jesteś świadkiem kradzieży urządzeń energetycznych lub gdy widzisz, jak osoby postronne próbują manipulować przy urządzeniach energetyki.
Zgłoszenie o braku dostaw energii może zostać przyjęte, a pogotowie energetyczne może interweniować w sytuacji, gdy uszkodzeniu ulegnie sieć lub urządzenie będące własnością lub posiadające plomby PGE . Wszystkie rozmowy/zgłoszenia z numerem 991 są rejestrowane (nagrywane).
Dokonując zgłoszenia należy koniecznie podać:
- na czym polega problem,
- dokładny adres miejsca wystąpienia awarii,
- imię i nazwisko, numer telefonu do kontaktu
Więcej informacji znajdziesz na stronie
https://pge.pl/strefa-klienta/gdy-zgasnie-swiatlo